DEFINICJE
-
Ładnie – Ewelina Chwała-Lubomska Ładnie, ul. Rolnicza 23, 42-500 Będzin, NIP: 6252394958, dostarczająca Usługi dostępne za pośrednictwem Strony Internetowej w zakresie i na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie;
-
Strona Internetowa – strona internetowa administrowana przez Ładnie, dostępna pod adresem www.wydawnictwoladnie.pl, za pośrednictwem której Ładnie świadczy Usługi drogą elektroniczną;
-
Polityka Prywatności – dokument opisujący przetwarzanie danych osobowych przez Ładnie jako administratora, dostępny pod adresem: wydawnictwoladnie.pl/polityka-prywatnosci;
-
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, lecz posiadająca zdolność prawną, korzystająca z Usług świadczonych drogą elektroniczną na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie;
-
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Ładnie pod adresem: www.wydawnictwoladnie.pl;
-
Konto – indywidualne konto Klienta w Sklepie utworzone poprzez wypełnienie i przesłanie do Ładnie Formularza Rejestracji, bądź Formularza Zamówienia, umożliwiające składanie Zamówień, edycję danych osobowych, podgląd historii złożonych przez Klienta Zamówień oraz dostęp do Treści Cyfrowych;
-
Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający założenie Konta;
-
Logowanie – wprowadzenie indywidualnego identyfikatora (loginu) oraz hasła, pozwalającego na dostęp do zawartości Konta;
-
Formularz Zamówienia – formularz dostępny w Sklepie zarówno za pośrednictwem Konta, jak i poza nim (bez Logowania) umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz umożliwiający założenie konta;
-
Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia;
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Formularza Zamówienia, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu lub rezerwacji usługi świadczonej przez Ładnie;
-
Produkt – dostępne w Sklepie Treści Cyfrowe albo rzeczy ruchome będące przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Ładnie albo usługi świadczone przez Ładnie, których rezerwacji dokonuje Klient za pośrednictwem Sklepu;
-
Treści Cyfrowe – dostępne w aktualnej ofercie Sklepu produkty w formatach elektronicznych, w tym w szczególności e-Booki (zapisane w formacie cyfrowym utwory, dostępne do pobrania przez Klienta);
-
Formularz Kontaktowy – Usługa polegająca na umożliwieniu Klientowi przesłania do Ładnie wiadomości za pośrednictwem okna dialogowego udostępnionego na Stronie Internetowej pod adresem: wydawnictwoladnie.pl/kontakt;
-
Usługa – każda usługa świadczona przez Wielokropki drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Regulamin określa rodzaj i zakres Usług świadczonych przez Ładnie, warunki świadczenia tych Usług za pośrednictwem Strony Internetowej, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
-
Ładnie świadczy drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej następujące Usługi:
-
zapoznanie się z treściami publikowanymi na Stronie Internetowej;
-
założenie i prowadzenie Konta;
-
prowadzenie Koszyka;
-
składanie Zamówień w Sklepie;
-
udostępnienie Formularza Kontaktowego;
-
-
Kontakt z Ładnie jest możliwy:
-
pisemnie
-
za pośrednictwem poczty elektronicznej – kontakt@wydawnictwoladnie.pl
-
za pomocą Formularza Kontaktowego
-
bezpośrednio w wiadomości na portalu Instagram (profil wydawnictwo_ladnie).
-
-
Niniejszy Regulamin dostępny jest za pośrednictwem Strony Internetowej www.wydawnictwoladnie.pl umożliwiającej pozyskanie, odtworzenie, utrwalenie treści Regulaminu za pomocą systemu informatycznego, którym posługuje się Klient.
-
Regulamin stanowi wzorzec umowy zawieranej na odległość. Treść Regulaminu w przypadku korzystania z Usług wskazanych w Regulaminie stanowi treść zawartej pomiędzy stronami umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną.
-
Podczas korzystania z Usług zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
-
Klient przed skorzystaniem z Usług zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem i akceptacji jego postanowień poprzez kliknięcie odpowiedniego okienka (checkboxa) przed rozpoczęciem skorzystania z Usług.
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ W SKLEPIE I WYSYŁKA ZAMÓWIEŃ
-
Ceny podane w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto.
-
Ładnie wystawia faktury VAT.
-
Ładnie zobowiązuje się dostarczyć Produkty wolne od wad fizycznych i prawnych.
-
Klient jest zobowiązany do korzystania z Produktów oferowanych przez Ładnie w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
-
Przeglądanie Produktów dostępnych w Sklepie nie wymaga założenia Konta.
-
Złożenie Zamówienia w Sklepie możliwe jest zarówno po założeniu Konta, jak i bez zakładania Konta, po podaniu niezbędnych danych identyfikacyjnych, kontaktowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
-
Klient w toku korzystania z Sklepu za pośrednictwem Konta, w tym w szczególności przy składaniu Zamówienia, może zostać poproszony o podanie dodatkowych, nie ujętych w Formularzu Rejestracji danych, niezbędnych do realizacji Zamówienia lub wystawienie faktury.
-
Z chwilą potwierdzenia przez Klienta założenia Konta, nabywa on prawo do korzystania z funkcjonalności Sklepu udostępnionych przez Ładnie, w szczególności do nabywania dostępnych aktualnie w Sklepie Produktów. Z tą samą chwilą pomiędzy Ładnie a Klientem zawierana jest umowa o korzystanie ze Sklepu.
-
W celu złożenia Zamówienia należy:
-
zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
-
wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
-
zalogować się lub wypełnić w Formularzu Zamówienia dane potrzebne do założenia Konta;
-
wypełnić Formularz Zamówienia,
-
kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”
-
wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie.
-
-
Ładnie udostępnia Klientowi następujące formy płatności w Sklepie:
-
przelew bankowy.
-
-
W przypadku odstąpienia od umowy zwrot płatności dokonywany jest z wykorzystaniem tego samego kanału, którym została dokonana płatność, chyba że Klient zgodził się na inną formę dokonania zwrotu płatności, co nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
-
W przypadku, gdy Klient wyrazi chęć otrzymania faktury, zostanie ona doręczana drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
-
Informacje o kosztach dostawy są podawane w momencie ustalania szczegółów zamówienia i zależą od rodzaju i ilości produktów oraz wyboru Dostawcy, który ma dostarczyć Produkt Kupującemu.
-
Ładnie realizuje dostawę towarów za pośrednictwem firmy InPost. Wysyłka jest prowadzona w imieniu Kupującego. Kupujący przekazuje pełnomocnictwo sprzedawcy do zawarcia w jego imieniu umowy z firmą kurierską.
-
Odbierając dostarczoną przesyłkę, Klient jest obowiązany sprawdzić jest stan techniczny i fizyczny. W przypadku uszkodzenia przesyłki zaleca się sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz powiadomienie o tym Ładnie. Protokół szkody jest pomocny w przeprowadzeniu procedury reklamacji, a jego brak może utrudnić Klientowi dochodzenia ewentualnych roszczeń oraz ustalenia osoby odpowiedzialnej za uszkodzenia. Reklamacje w zakresie uszkodzenia powstałego w trakcie przesyłki złożone przez Klienta niebędącego Konsumentem nie będą rozpatrywane bez załączonego protokołu szkody.
-
Jeżeli Klient poprosił o wystawienie rachunku, faktury lub faktury bez VAT, zostanie ona doręczona Klientowi drogą elektroniczną, na adres e-mail podany w zamówieniu lub też dołączony do wysyłanej przesyłki. Klient może zgłosić chęć otrzymania faktury lub rachunku od razu przy zamówieniu lub przez trzy miesiące następujące po miesiącu, w którym dokonał zakupu.
-
Realizacja zamówienia obejmującego produkty fizyczne polega na skompletowaniu zamówionych produktów (jeżeli są dostępne w sklepie) lub wykonaniu ich zgodnie ze złożonym zamówieniem (oraz w czasie uzgodnionym między Ładnie a Klientem), a następnie zapakowaniu ich w celu dostawy do Klienta oraz nadaniu przesyłki do Klienta zgodnie z wybraną przez niego formą dostawy zamówienia.
-
Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do Klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem).
-
Czas realizacji zamówienia uzależniony jest od produktu i indywidualnie uzgadniany z Klientem. Zamówione produkty powinny zostać wydane Klientowi w terminie do 30 dni, chyba że w opisie produktu został wyraźnie oznaczony przez Ładnie dłuższy termin. W takiej sytuacji, składając zamówienie, Klient wyraża zgodę na dłuższy termin realizacji zamówienia wynikający z opisu produktu.
-
Jeżeli Klient zamówił produkty ze wskazanym różnym czasem realizacji, wiążącym dla Ładnie terminem realizacji całości zamówienia jest ten najdłuższy spośród wszystkich produktów wchodzących w skład zamówienia, przy czym Sprzedawca może zaproponować podział zamówienia na kilka niezależnych przesyłek celem przyspieszenia czasu realizacji w odniesieniu do części produktów.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu cywilnego (osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową) lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Klientowi.
-
Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie do Ładnie oświadczenia o odstąpieniu, przed jego upływem, na adres e-mail kontakt@wydawnictwoladnie.pl.
-
W razie odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
REKLAMACJE
-
Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji dotyczącej Produktu.
-
Klient może zgłosić reklamację do Ładnie z wykorzystaniem następujących kanałów komunikacji:
-
mailowo;
-
za pomocą formularza kontaktowego.
-
Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię, nazwisko oraz adres e-mail Klienta, na który Ładnie ma udzielić odpowiedzi na reklamację, nazwa firmy w przypadku Klienta będącego przedsiębiorcą, numer zamówienia, określenie Produktu oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń wraz z żądaniem Klienta związanym ze składaną reklamacją.
-
Ładnie zastrzega prawo pozostawienia bez rozpatrzenia reklamacji, które nie spełniają warunków określonych w ust. 3, w szczególności, gdy podane informacje nie pozwalają na identyfikację Klienta bądź skontaktowanie się z nim w celu wyjaśnienia reklamacji.
-
Ładnie rozpatruje zgłoszone reklamacje w terminie do 14 dni od dnia otrzymania wszystkich informacji niezbędnych do jej rozpatrzenia.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
-
Administratorem danych osobowych Klientów jest Ładnie.
-
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów znajdują się w Polityce Prywatności.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Ładnie zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Ładnie poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, UŚUDE, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.